Dersin Adı | Dijital Pazarlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 338 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere dijital pazarlama alanında ileri düzeyde bilgiler edindirmektir. Öğrencilere dijital pazarlama planı geliştirme ve sunma becerilerini kazandırmak dersin diğer temel amacıdır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, dijital pazarlamanın temel kavramlarını açıklar, dijital pazarlama stratejisini planlamada mikro-çevrenin ana unsurların önemini tartışır, farklı dijital iletişim kanallarının uygunluk ve başarı faktörlerini özetler ve dijital pazarlama planının aşamalarını açıklar. Bu ders kapsamında öğrencilerin gerçek bir firma için dijital pazarlama planı geliştirmesi ve sunması beklenmektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş ve gerçek hayat vaka çalışması yaklaşımı hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Dijital Pazarlamanın Temelleri | Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, “Digital Marketing”, 8.baskı, ISBN-13: 9781292400969, Bölüm 1 |
3 | Çevresel Tarama | Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 2 |
4 | Persona ve Dijital Müşteri | Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 2 ve atanılan okumalar |
5 | Dijital Müşteri Yolculuğu Haritalaması | Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 2 ve atanılan okumalar |
6 | Dijital Pazarlama Kanalları | Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 6 ve 7 Öğrenciler ve Proje Müşterisi Arasındaki İlk Buluşma (bkz. proje yazım kılavuzu) |
7 | Dijital Pazarlama Kanalları | Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 9 |
8 | Resmi tatil | |
9 | Kampanya Planlama | Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick, Bölüm 8 |
10 | Arasınav | |
11 | Tasarım ve Dijital Medya | Misafir Konuşmacı |
12 | Dijital Pazarlama Uygulamaları | |
13 | Sınıf-içi Proje Sunumları | Bu uygulamalı proje, öğrencilere gerçek bir sivil toplum kuruluşu (STK) için çok kanallı dijital pazarlama planı geliştirme konusunda deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenci gönüllülüğü aracılığıyla bir STK ile işbirliği yapıldığı bu proje aynı zamanda Birleşmiş Milletler'in 17 numaralı Sürdürülebilir Kalkınma Hedefini desteklemeyi amaçlamaktadır. |
14 | Jüri Önünde Proje Sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dave Chaffey ve Fiona Ellis-Chadwick (2022), “Digital Marketing”, ISBN-13: 9781292400969 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Benjamin Sweeney (2022), “Digital Marketing QuickStart Guide”, ISBN-13: 978-1945051098 Simon Kingsnorth (2019), “Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing”, ISBN-13 : 978-1398605978 Kent Wertime ve Ian Fenwick (2008), DigiMarketing: The Essential Guide to New Media and Digital Marketing, ISBN: 978047082231 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 60 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 140 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer. | X | ||||
2 | İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar. | X | ||||
3 | İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar. | |||||
4 | İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır. | X | ||||
5 | Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir. | |||||
6 | Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar. | |||||
7 | İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir. | |||||
8 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |||||
9 | Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır. | X | ||||
10 | İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest